Friday 4 January 2013

Doakan yang terbaik



3 Jan 2013..satu-satunya adik lelaki shida berangkat lah die ke kem PLKN di Sarawak..Untung orang Malaysia ni..pergi kem just 3 bulan kalau kat korea tu..meraung la..3 tahun tu.. Kalau 3 bulan ni boleh la rasa cam pergi holiday.. kan kan..lagi-lagi tempat yang tak pernah pergi..dapat lak naik flight..untung kan..
(nak pergi tapi tak terpilih, orang cakap kalau kita nak tu yang tak dapat tu..iye ke?)


Kali pertama shida dapat tengok suasana kat tempat berkumpul untuk pelatih-pelatih PLKN ni..pusat berkumpul  ni di Mindef berdekatan dengan WangsaWalk Mall...ramai sangat..and yang kelakar beg adik shida paling kecil..yela nanti dapat baju seluar tajaan kerajaan..huhu..untung la..dapat baju celoreng2..



Shida doakan adik shida and adik-adik yang dapat PLKN or yang tengah tunggu sesi yang lain all the best, good luck and rebutlah peluang untuk menjadi insan yang lebih hebat, cemerlang and terbilang..hopefully adik-adik ni lebih jelas lagi cabaran masa dewasa..sebab nak survive masa akan datang perlukan jati diri yang kuat..


Kat sana, pihak Mindef ada wat pameran tentang kezaliman Israel dan nasib saudara Islam kita di Palestin..Menakutkan bila tengok konspirasi Israel tu..Senarai barangan dari negara yang zalim ni pun buat shida terkejut..banyak sangat..and semuanya memang boleh dikatakan setiap isi rumah guna salah satu produk diorang ni.. (kalau susah nak berhenti guna produk diorang, try tukar slow2..at least ada usaha)



#yang best pasal PLKN ni yang shida rasa..and jealous sangat sebab dapat buat aktiviti lasak..bestnya...!#

No comments: