Friday, 27 July 2012

Hero Pertama ku

          

Alhamdulillah dah masuk 7 Ramadhan, kesihatan bertambah baik..Hope korang pun sama..Hari ni Jumaat pertama untuk Ramadhan kali ni..

Entry kali ni cam syahdu sikit...sebab kan kenangan semalam..

Siapa sayang abah/ayah/daddy/papa/baba macam2 lagi la panggilan untuk insan yg menjadi hero pertama kita ni? I bet semua orang sayang sangat2 kan..

oH ye..semalam shida pergi bazar dekat Chow kit..meriah cam biasa and agak sesak sikit..apa yang syahdu nye ek? sejak dah ada kereta sendiri shida jarang naik motor dengan abah..tapi semalam beriya-iya shida nak naik motor ngan abah..bestnya..

Dulu kecik-kecik ke mane2 naik motor dengan abah..bile dah darjah 4-6 cam tu belajar press2 minyak..masa tu rasa hebat sangat la..haha..lagi2 lepas balik dari sek agama..

Alhamdulillah..dapat lagi naik motor dengan abah..best! masa naik tu cam biasa abah kena sengetkan sikit motor untuk shida naik..tinggi sangat la motor tu untuk orang yg pakai baju kurung..haha..dari kecik sama je..haha..tapi berat shida jela yg dah berubah..nasib baik abah shida ni kuat.. :)

#sedang kita mengejar masa hadapan, jangan lupa mak abah kite sedang meniti usia, hargailah mereka..Ya Allah panjangkan la umur mak abahku..jangan la Kau menghukum mereka di atas sebab dosa ku..Mereka telah cukup mendidikku, hanya aku yg leka dan alpa..temukanlah ku dengan mak abahku secepatnya di akhirat kelak..amin#

3 comments:

azizah :) said...

seorang ayah sanggup buat ape saja untuk anaknya kan.. syg sgt kat ayah n mak kita! syukur la jijah masih duduk dgn makayah..hehe


jijah pon rasa bangga sebab kalau jijah keje petang dia sanggup bawak makanan berbuka untuk jijah..syg sgt kat dia!

hatiku berwarna warni said...

alhamdulilah..
shida pn bersyukur sgt dpt kje dekat ngan umah..xla bpisah dah..cukup la ms study dulu..

cik wanie Lovela (CWL) said...

:)